A légi közlekedés iparága jelentős növekedést mutatott 2024-ben, elsősorban a nemzetközi utazások iránti kereslet élénkülésének köszönhetően. A szektor további bővülésre számít 2025-ben, miközben a légitársaságok igyekeznek alkalmazkodni a változó piaci igényekhez és kezelni a fennálló kihívásokat. Emellett a pontosság terén is javulás tapasztalható, amit egy friss nemzetközi rangsor is alátámaszt - írta meg a Cnbc.
Mintegy 500 millió dolláros veszteséget okozott a Delta Air Lines számára a CrowdStrike hibás szoftverfrissítése, amely következtében globális informatikai káosz alakult ki - írja a Bloomberg.
Több mint 1200 járatot töröltek vasárnap az Egyesült Államokon belül, oda vagy onnan kifelé, a FlightAware.com adatkövető szerint a pénteki globális kiberkiesés nyomán. Az élen a Delta Air Lines és a United Airlines vezető légitársaságok állnak az élen a járattörléseik számával - számolt be a Reuters magyar idő szerint vasárnap késő este.
A légitársaságok lassan elkezdték újraindítani a működésüket a szoftverek széles körű globális összeomlását követően. A késések és a törölt járatok ezrei miatt azonban valószínűleg még napokat vesz igénybe a helyreállás.
A Delta Air Lines egyik Airbus A330-300-as repülőgépe hajtóműhiba miatt visszatért a barcelonai El Prat repülőtérre, ahonnan Atlantába repült volna. Az utasokat egy másik járattal szállították el - közölte a Simple Flying.
Újrakezdi a koronavírus-járvány alatt leállított osztalékfizetést a Delta Air Lines, miután a légitársaság a vártnál magasabb nyereséget prognosztizál a folyó negyedévre az erős nyári utazási kereslet miatt.
Együttesen emelték fel a hangjukat az AT&T és a Verizon új, a repülőterek mellett felállított 5G-állomásokkal szemben a nagy amerikai utas- és teherszállító légitársaságok vezetői, szerintük ugyanis ez az irány válságot hoz el a légiközlekedésben – számol be a hírről a Reuters.
A koronavírus szupervariánsának felbukkanása a legtöbbet talán a légitársaságoknak ártott a részvénypiacon. Az amúgy is sokat szenvedett cégek közül több fontos szintek alá esett és lassan úgy vannak árazva, mintha a piac már-már a végítéletet várná velük kapcsolatban. Felbukkantak azért olyan jelek is, amelyek legalábbis rövidtávon már némi fordulatot sejtetnek, és a nagy réssel való zuhanás után elég kevésnél látható már nagy, eladók által generált pánik. A befektetők érthető módon pesszimisták, de még nincs minden veszve, ezért a technikai elemzés segítségével megvizsgáltuk, hogy különböző időtávokon mire lehet számítani a legfontosabb szereplőktől.
A Delta Air Lines szerdán közölte az alkalmazottaival, hogy a be nem oltott munkavállalóknak havonta további 200 dollárt kell fizetniük a vállalat által támogatott egészségügyi ellátásért.
Az amerikai légitársaságok részvényei felpattantak pénteken a piacnyitás előtti kereskedésben, miután az Európai Unió a hírek szerint javasolta az amerikaiakra vonatkozó, nem létfontosságú utazási tilalom feloldását.
Átesés. Ez az egyik legrettegettebb jelenség a repülésben. Akkor történik ez meg, amikor valamilyen oknál fogva eltűnik, leválik a megfelelő légáramlás a szárnyakról, ami súlyos problémákhoz, akár zuhanáshoz is vezethet. Előidézhető például azzal, ha emelkedés közben a sebesség túlságosan lecsökken. Most valami nagyon hasonló zajlik le a nemzetközi légitársaságok részvényeivel is: a lendület fogytán van, a géptest elkezdett remegni, és könnyen lehet, hogy az árfolyam hamarosan zuhanórepülésbe vált át.
A United Airlines amerikai légitársaság szerdán jelentette be, hogy október elejétől több mint 16 000 állást tervez megszüntetni, miután a cég szövetségi támogatása szeptemberben véget ér. A koronavírus járvány miatt a légitársaságok továbbra is nehéz helyzetben vannak, szinte minden komolyabb szereplő járatcsökkentést és leépítéseket tervez.
Ha volt olyan iparág, amit érzékenyen érintett és hazavágott a koronavírus, akkor a légiipar minden bizonnyal dobogós helyet foglalna el a listán. Az elmúlt hónapokban hatalmas mértékben esett vissza az utasforgalom, volt olyan hónap, amikor 90 százalék felett. Nem csoda, hogy a légiközlekedésben érintett vállalatok mind padlót fogtak, de nem csak ők hanem beszállítóik is. Az alábbiakban ezeket vesszük át sorban.
A mai piacnyitás előtt tette közzé legfrissebb számait a Delta Air Lines, a társaság arra számít, hogy a koronavírus-járvány miatt a cég bevétele 90 százalékkal lehet alacsonyabb a második negyedévben, a korábbi év azonos időszakához képest.
10 milliárd dollárnyi bevételtől esik el várhatóan a második negyedévben a Delta Airlines – figyelmeztette a társaság a CNBC-t. Ez a tavalyi második negyedéves bázishoz képest 80%-os esést jelent.
Ma mérsékelten javult a nemzetközi befektetői hangulat, a tegnapi zuhanás után felfelé kapaszkodnak a vezető tőzsdék, a légitársaságok papírjainak árfolyama azonban továbbra is nyomás alatt áll, nem véletlenül.
Az orosz elnök szerint komoly jóvátétel jár Oroszországnak.
Hackerek vették át az irányítást egy tárca felett.
Ismét a vuhani laborban szekvenálták az emberi sejtek megfertőzésére is képes kórokozó RNS-ét.
A BUX a nap végére összeszedte magát.
A magyar bankoknak lépniük kell!
Attól függ, mit nézünk.
Rossz hírek jöttek az iparból.